On Thursday, 13 February 2025, Kaisa Hannele Tervola <hannele.tervola@gmail.com> wrote:
Tukkeutunutta viemäriä puhdistaessani jatkoin jotenkin edellisen kirjoitukseni aiheesta, että tumma olemus Lapissakin tms arktisella alueella tarkouttaa kuolemanvaaraa tuon henkilön lähellä tai vaikutuksesta, ha niin oli kuin joku olisi kysynyt, että miltä minua kovin kovin ikävästi kohdelleiden psykologian alan ihmisten olemus vaikutti, ilnapiiri tuossa mielessä, oliko se kuin kuoleman, niin se oli kuin ikävän ryttyyntyneen teknusesti ruualka llia ja pärjäämistä paikaten menevä heidän laajemassa vaikutusalueellaan. Ja mutä se sitten toi mueleen, niin kai syksyllä 1992 kävin katsomassa japanilaisen bytotanssijan Anzu Furukawan butotanssiesityksen Krokotiilin aika, ja siinä krokotiili söi herätyskellon ja se oli jotenkin tuontunnelmainen, ja jollain vurtuaalipuolella Anzu tai sanoiko äitini että Anzu sanoi lähettävänsä caikytetta siitä että krokotiili söi herätyskellon, sillä se oli mitä jotkut aina halysivat, mutta äitini tai joku valitsi, ettei sitä vuelä, vaikka en kestänyt opintojani. Niin tuliko noi psykologit sitten sen vuojsi? Yleensä kun joutuu jpnkin ihan jamalan janssa tekemusiin, niin touset perustelee sen sillä, ettei sitä sitten tulisi suositeltua jonkun porukan jatkona tms, mitä kuulemma monelle on käynyt. Japaninoystykorvani Vaapukka auttoi kai sairaita osin siitä syystä, että esikucat japanilaisissa ihmusmuehissä körsivät jo hapanilaisesta työelämästä sen verran, ja niin japanin-yhteydet luonnostaan johtivat Suomessa sairaiden ihmisten ja eläinten auttamuseen, parantamuseen. Mutta tuo vaikutelma Krokotiilin aika -tanssiteoksesta viittaa siihen, että myilla Japanussa olisi olot vielä huonommat, ha että ehkä jotenkin tarttis siitä oelastaa, mutta olen kurjouttanut jo, ja englanniksi, koko maailnaa teoreettisesti yleisellä tasolla ajatellen, ja niin en oikein tuedä, mitä enää voisin osata auttaa japanikaisia ebempää. Kun olen virtuaalikautta jytellyr jonkin Japanussa parantaa yrittävän japanin9ystykorvsn janssa, niin ongelma on ollut, etteivät parannwttavat monet ole halunneet niin terveiksi vaan ovat sabotoineet koko jutun. Työelämän rankkuuteen auttaa kai arvioida kukin henkilö hetki kerrallaan että mutä tämä saa tehdä tämänhetkusillä taidoillaan, arvoillaan, laadullaab, vaikutelma henkilöstä, vaikka voisi olla vaihtunut, eli keskustelukaveri voi antaa hetkellusiä oikeuksia jos lastu just nyt hyvä eikä vain viittaus aiempaan tms, ja niin olisi mm ammatinvaihto-oikeus, ja olisi hyvä olla taju, että moni on eri ilmastosta ja eri kulttuurista vakuuttunut, sinne sopica pikemminkin, ja että maailma on genkeä tai mini nii pulassa että järjestäytyneen yhteiskunnan sijasta kukin erikseen arkijärkusesti yrittää elellä hyvällä tavalla ja niin kuin maailmassa on hyvä tehdä, niin se jo korjaa jotain.On Thursday, 13 February 2025, Kaisa Hannele Tervola <hannele.tervola@gmail.com> wrote:Terv. Hannele
Esim että kaikki kuolee ei sais olla ratkaisuks ehdotettuna jos kuolemanjälkeinen elämä in olemassa ja voi mennä liian huonosti jos ei oo jotain maailman jatkuvuutta tms pärjäämistä tukemassa. Ja siks ois noi pitäny tietää että mini on kamala ja vastuunyunnoton. Ja onko se että jotkut olettaa että nykymaailmassa hyvin sujuva onbellinen elämä on se mistä korkeintaan yskaltaa yrittää jisko kumminkin kuolisi, mutta mielestäni siinäkään ei ole mieltä, sillä elämä jatkuu jos on jatkyakseen ja oarempi olla terveenä, niin menee oaremmin, mutta ammatinvsihtomahdolluduus tms muutosmahdollisuus olisi oltava olemassa ja joskys se kai ainakin muille on merkitty että ko työtoveti tms kuoli, mutta siinä siis olennaista päästä muihin ymoyröihin ilman työymoyröihin liittyvissä paikoissa käymistä tms, ei esim opiskelukurjohen henkilökohtaisesti palauttamusta vaan mueluummin värvää jonkun ok tutun vuemään ne niin tulee ainakin jollekin aikuusen elämän tutulle kerrottua ammattialanvaihdosta tms opuskelutauosta. Mutta kun pidin taukoa yliopisto-opinnousta, niin naatalouskouluun kun tuli jotain huonia vaikutetta, vähän kuin naailman rakennw olisi mennyt rikku, niin oliko se aiemman ajan ammatinvalintapsylologin vaikutteen jokin sorkkivaisuus joka toi noinbhuonon laafun, mutta oli kulttuuri kai muutenkin eri.Terv. Hannele
On Thursday, 13 February 2025, Kaisa Hannele Tervola <hannele.tervola@gmail.com> wrote:
Sitä mietin että miksi sitren esim pikkuveli lyttää ammatinvaihtoyritykset jospystyy, kuinnitse olisi naisten tapaan elämänviisas ja oikealla asialla ja toinen kuin lytättävä kohde, vähän kuin rikkalapiolka ja harjalla siivotessa tai jonkun käsitys kärpästen lätkimusestä. Onko tavallusen peruskoulun käyneen veljen tilalle tullyt ulkomaalainen joka ei osaa yhtään tavallusia taitoja? Vai onko veli itse jossain kohden erehtynyt olevabsa osaavainen vaikka ei ole sitä osannut yhtään? Sillä ihan perustaidoissahan vain ehdottomasti vaaditaan että se kyllä.piti olka, ja yhteiskunnassa elämusen yms perusarvojen noydattamusessa. Onko hän esim luokutellyt itsensä sotilaaksi siviilin sijaan jossain, mutta sitten ei ole huomannut, että ero vsrsinaisesti on siinä, että väittää olevabsa vain rivisotikas joka ei ota kantaa mihinkään, ja niin joku lapsuudenperheenjäsen tms on huomauttanut jostakin, mikä kyllä tarttee kuitenkin ittaa huomioon? Ja tuon sitten sotkenut jotenkin siskon tms elämään, jonka piti olla ihan erillinen, eri ihmistyypin elämä, eri tavoin viisaan.Terv. Hannele
My texts LearnTalents.BlogSpot.com/2018/09 and at links from there etc
For example (for towns especially?) my free ebook https://miraclelikenature.blogspot.com/2024/04/magnifient-views.html
Kommentit
Lähetä kommentti